Mistrz ciętej riposty„, dr Lisa Frankfort, Patrick Fanning

Jak myślisz – kim jest mistrz ciętej riposty? Czego się spodziewasz po książce o takim tytule? Błyskotliwych tekstów, dzięki którym wzniesiesz komunikację na wyżyny? Też tak myślałem. Niestety, z tego poradnika nie dowiesz się, jak konstruować hasła żywcem zaczerpnięte z najlepszych demotywatorów.

„Mistrz ciętej riposty” to książka dla osób mających problem z asertywnością. Jeżeli podczas rozmowy z ludźmi nie potrafisz przekonywać do swojego zdania, źle znosisz krytykę, nie jesteś zdolny do zakomunikowania nawet najprostszych emocji, ten tom może być dla Ciebie przydatny. Jednak ostrzegam, poradnik to zbiór truizmów i oczywistości, które dla większości osób nie będą niczym odkrywczym. Co więcej, nie będą nawet warte przypomnienia, bo wie i pamięta o nich każdy. No może prawie każdy, skoro na rynku istniej miejsce dla takiej pozycji.

Aby ten tekst nie był tylko i wyłącznie zjadliwą krytyką (Zjadliwą? Po prostu referuję to, co znalazłem w treści), krótko przybliżę co znajdziesz w środku. Opisywane sytuacje, których dotyczą porady, obejmują komunikację zarówno biznesową, jak i związaną z życiem codziennym oraz prywatnym. Ogólnie autorka stawia przed sobą zadanie nauczenia Cię, jak w dialogu wywalczyć chociaż kawałek miejsca dla siebie, swoich poglądów i emocji. Recepty zazwyczaj nawet mimo dobrych chęci ciężko byłoby nazwać odkrywczymi. Dr Frankfort poleca chociażby powtarzanie czegoś do upadłego, gdy ktoś nie chce spełnić naszego życzenia lub prośby. Nazywa się to strategią „zdartej płyty” – sposób znany każdemu od dziecka. Ta edukacja może mieć wartość dla tych, którzy już zapomnieli o takich intuicyjnych sposobach upierania się przy swoim.

Jeżeli jesteś już, chociaż w minimalnym stopniu, mistrzem cięŧej riposty, „Mistrz ciętej riposty” nie ma Ci nic do zaoferowania. To poradnik dla tych, którzy kompletnie nie radzą sobie z komunikacją.

Dodaj komentarz

Imię (*)
Adres strony
Treść komentarza