3
lis

Copywriting internetowy – Maciej Dutko

Gatunek: Poradniki

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Copywriting internetowy„, Maciej Dutko

Wraz z rozwojem internetu zmienił się copywriting. Pierwotnie copywriter był kojarzony z agencjami reklamowymi. Osoba tworząca nazwy i slogany, taka byłaby najkrótsza definicja. Jednak obecnie tworzenie tekstów o znaczeniu marketingowym stało się bardzo rozległym zagadnieniem. Każdy chce zaistnieć w internecie, a internet to treści. „Content is king”, mawiają specjaliści od pozycjonowania stron. Dlatego rola osoby tworzącej teksty zamieszczane na witrynie jest tak istotna.

Maciej Dutko to nie tylko copywriter, ale ogólnie zawodowiec mocno osadzony w świecie e-biznesu. W swojej książce w przystępny i treściwy sposób dzieli się z Czytelnikiem cennymi wskazówkami. Często nie są to rzeczy odkrywcze, ale w końcu najbardziej wartościowe są podstawowe zasady, o których często zapominamy. Dzięki „Copywritingowi internetowemu” możemy sobie o nich przypomnieć.

Oprócz klasycznych marketingowych zaleceń, takich jak posługiwanie się językiem korzyści, w książce znajdziemy typowo copywriterskie sztuczki. Nie wszystkie są oczywiste. Chociażby zastosowanie rodzaju czcionki – dla mnie było zaskoczeniem, że niektóre wzory zostały zaprojektowane do druku, a inne do zastosowań ekranowych. Wybierając te drugie poprawiamy czytelność tekstu na stronie, a tym samym podnosimy jego atrakcyjność.

Autor ma wieloletnie doświadczenie jako sprzedawca na Allegro. Jego porady nie są więc tylko teoretyzowaniem, ale mają poparcie w praktyce. Co nie oznacza, iż Dutko nie zajmuje się też bardziej ogólnymi wytycznymi konstruowania dobrego przekazu marketingowego. Obok zaleceń co do wyboru czcionki, znajdziemy tu też informacje o rzeczach takich jak: model AIDA(S), reguła 4×20 czy rodzaje modalności sensorycznych.

Dodaj komentarz

Imię (*)
Adres strony
Treść komentarza